Localități Moldova. Vadul Rașcov

     M-a frapat de la prima vedere această localitate frumoasă. Cu peisaje pitorești, așezată de-a lungul Nistrului are o sumedenie de locuri extraordinare. Am pășit în fiecare colț al satului încercînd să intrăm în esența frumosului de aici și să vă bucurăm ochiul cu poze impresionante care v-ar inspira spre călătorii și aventuri în această zonă a Moldovei.
                                         
                                               Priveliște dintr-o parte al Vadului Rașcov.


 De lîngă Nistru se vede o biserică catolică construită în localitatea Rașcov, care este parte transnistreană. Privind această imagine pe viu, aveam impresia că mă aflu în România, deși cred poza redă bine atmosfera montană cu castele.

Imaginea de mai jos reprezintă o clopotniță veche situată în locul precedent al bisericii din sat. Pe teritoriul clopotniței se află cîteva cruci - mormintele preoților ce au slujit în biserica aflată cîndva aici.


 Văzînd portița deschisă, desigur am intrat pe teritoriul acesta sfînt și chiar în interiorul clopotniței pentru a cerceta pe dinăuntru monumentul deja istoric probabil.




În interiorul clopotniței am găsit și un manuscris important )))) probabil copiii din sat dornici de muzică l-au ascuns de profesoară iar noi l-am cîntat!!!)))))



     Ce am observat în acest sat cît ne plimbam, e că cea mai mare parte a populației și viețuitoarelor sînt în nuanțe roșcate. Probabil e din cauza că pe timpuri aici au locuit peste 10000 de evrei, în prezent rămînînd doar 2!
     Oamenii nu am îndrăznit să-i fotografiem, dar animăluțele cu plăcere!!!


              După veverița aceasta roșcată m-am fugărit mult pînă am prins-o în toată splendoarea sa!!!


                        Și un drum lung pavat am descoperit, lăsat probabil tot de la străbuneii noștri bravi!


     Pentru cei ce nu cunoșteau Vadul Rașcov este patria poetului, prozatorului, academicianului, publicistului și dramaturgului, criticului literar pe plan internațional Dumitru Matcovschi. El reprezintă simbolul mișcării de renaștere națională din Basarabia
     Acest om talentat este născut și înmormîntat în Vadul Rașcov. Iar aceasta este casa sa muzeu. Am ajuns aici pe la masă și doamna de la muzeu nu mai era, de aceea am făcut doar cîteva poze de afară.




                                                  Gogă cu porumb, ca la bunei acasă!!!


     Un alt loc important este Cimitirul evreiesc, se zice că aici sînt inmormîntați peste 6000 de evrei de pe timpul celui de al doilea război mondial. Iar în fiecare an aici vine cîte o grupă de evrei și restaurează aceste pietre funerare. Interesant ni s-a părut faptul că fiecare piatră are cîte un semn distinct, sau un grup de pietre alăturate au aceeași simbolistică. Nu știu cu ce poate să fie legată chestia asta, dar am marcat mai multe simboluri: floare cu 6 petale, steaua lui David, cîîni, mîini, etc.





                           Pe o bucată de ciment făcea baie de soare și o șopîrlă voinică!))))







 Fiecare cruce, în spate are cîte un număr, probabil se duce cont pentru a nu pierde nici o persoană.




 La ieșire din sat ne-am oprit pe cîteva minute pentru a savura din plin frumusețea acestei primăveri cu lanuri verzi de pîine și maci care mai bucură ochiul!!!


Mac alb - pur!

Mac pitic!!!)))


     Pe drum spre casă, desigur am ma făcut un popas și ne-am simțit extraordinar privind irișii galbeni de apă ce creșteau într-un număr mare pe malul unui iaz.
                                                         
                                                                Căpșune de pădure

    Cine vede șarpele în foto este cel mai bravo! Din păcate această reptilă rece era atît de mîndră că nu a vrut sa-mi pozeze, deși, am rugat-o frumos să mai aștepte un pic, să nu se ascundă sub apă atît de repede.



Pe curînd!!!Pînă la noi întîlniri!!!

Vizitați Moldova, este foarte frumoasă și se merită de început cercetarea lumii de la tine de acasă!!!


Comentarii

Postări populare