Turneu prin Moldova. Localitatea II.

     O experiență frumoasă cu Doinitza am avut-o în satul Marcăuți. Un sat extraordinar de pitoresc, la distanța directă de 40 km de Chișinău, pe șosea în jurul a 55 km. Este situat pe malul Nistrului și are niște priveliști de ți se face gura pungă!!!

Unde se află Marcăuți?


Iată acolo pe malul drept al Nistrului, iazul este la ieșire din sat.

    Am fost pe meleagurile acestea timp de patru zile. Două zile împreună și cîte o zi individual. Cel mai frumos este ca de fiecare dată cînd am mers individual ne-am întîlnit cu parapantiștii noștri bravi, care se antrenează acum pentru Campionatul de zbor cu parapanta, ce va avea loc pe 16 mai, nu ezitați să mergeți acolo și să-i admirați, susțineți!!


     De asemenea, am avut marele noroc să ne aflăm în Marcăuți în perioada înfloririi macilor. Deoarece aceste flori minunate se trec foarte rapid, le-am contemplat frumusețea imortalizînd-o într-un șir de poze.


Și florile de măr au fost atît de superbe încît nu am putut să ne abținem de la mirosul și splendoarea irezistibilă!!!


Mergînd printre case, să ajungem la Nistru, am descoperit un izvor cu apă rece și cristalină. Am încercat și un efect nou pe fotografie! Mă învăț! ;)))

Acest izvor minunat este la alt capăt de sat. Din cîte vedeți, satul are apă naturală ce curge din inima pămîntului și se revarsă pentru a potoli și a bucura drumeții!


     Cît ne plimbam pe acolo și descopeream pas cu pas cîte ceva nou, ochii au fugit pe cerul albastru pentru a urmări zborul lin al parapantelor. O grupă de parapantiști făceau antrenamente, dar totodată mai zburau și în tandem, cu doritorii de a se simți pasăre liberă în zbor! Eu doar i-am admirat și-mi aminteam cum a fost de emoționant, plin de adrenalină zborul meu prima dată. )))






Doinița a găsit o casă minunată pentru copii, e chiar senzațională, aici cred poți să te joci ore în șir, în liniște, aer curat și voie bună!


                       Și ce fel de moldovean, mărcăuțean, fără beci vechi cu vin gustos!!!


     Acest iaz este pentru romantism, mi-am zis eu prima dată cînd l-am văzut, dar totodată nu neg că și peștele merge bine, cu așa o natură extraordinară în jur poți sta ore în potolindu-ți setea de pescuit, sau de reflectat în liniște.


     Cu căluțul acesta este o istorie aparte, să vedeți că dacă cînta muzica mai tare în mașină, el alerga de parcă dansa, iar dacă micșoram volumul, se oprea în loc, ridica urechiușile și asculta ce o să urmeze, apoi iar dansa sub muzica noastră!!! )))

Un apus perfect pentru o zi reușită!!!



Comentarii

Postări populare